lørdag 10. januar 2009

For tiden uten symaskin

Vi har nå flyttet til New York, og symaskinen min ble igjen i Oslo. Jeg planlegger å kjøpe meg en brukt maskin, enkel og billig, med en gang vi har kommet i orden, og selge den når vi reiser hjem igjen. Ganske snart skal jeg begynne å shoppe stoffer som ikke er å få i Oslo, og som jeg har siklet på i lang stund. Denne butikken http://www.purlsoho.com/purl/products/fabric skal snart besøkes av meg og mitt Visakort :)

I mellomtiden er strikkepinnene flittig i bruk. Kjøpte endel 2 tråds merinoull fra Nøstebarn, og strikker litt uten plan. Etter at jeg pakket ned symaskinen til jul har jeg strikket dette:

Hettelue til minstejenta, i fargen lyng.
Selebukse i lilla med røde detaljer til minstejenta.
Vi elsker denne, og bruker den støtt og stadig.

Votter med snor og skjerf til størstejenta.

Siklesmekke til en baby som virkelig trenger det!


Har noen andre strikkeprosjekter på gang også, men gikk tom for garn så svigermor måtte sendes på Nøstebarn. Regner med at jeg snart har nye nøster i postkassa.

Ingen kommentarer: