tirsdag 2. juni 2009

Kjøkkenkluter

Ble litt lei av å hekle, så resten av sengesteppegarnet ble brukt til å lage dukkeklær til dukken til Margareth.

Hadde lyst til å strikke noe enkelt, hadde noe bomullsgarn liggende og lagde en kjøkkenklut. Syns jo egentlig at det er litt tullete og gammeldags å strikke kluter...men etter å ha tatt den i bruk er jeg frelst. De beste kjøkkenklutene jeg noen sinne har hatt, også kan jeg jo lage dem i akkurat den fargen som matchen kjøkken og høytid.

Tror nok at de fleste vennene mine bør forvente å få kjøkkenkluter til jul :)

Klutene blir best i 100% bomull, og det er ikke bare bare å få tak i her. De har en tendens til å putte i akryl og andre usnasne kvaliteter.
Disse klutene er nesten 100% bomull, og duger absolutt, men ikke så fantastisk gode som resten. (Men fine farger da.)

I kun bomull:


Jeg vasker klutene på 60 grader og tromler.


3 kommentarer:

Unknown sa...

ønsker meg gjerne kluter ja! Vi har noen som bestemora til Kristian strikka for mange år siden og de er supre! Bruker bare sånne hjemmestrikka. Men de begynner og slites ut... Hint hint ;-)

MK sa...

Klutene anbefales på det varmeste:)

MK sa...

MK heter egentlig Guro, forresten;)